Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 34' (ID 52834).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 13-11-2008 19:49.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
kun je orginele koppeling houden bij malossi race vario? of scheelt het veel met vermogen?
een malossi 'race' vario, heeft alleen een ander verloop van de vario en waarschijnlijk is wordt hij bij volle toeren groter (de poelie) dus wat dit betekend is niks anders dat hij met dezelfde rollertjes anders zal optrekken (bijv onderin wat minder toeren en bovenin wat meer) en uiteindelijk verder uit elkaar kan gaan (kleinere diameter poelie kan krijgen)
verder dus geen invloed op koppeling (hooguit op het poelie gedeelte van de koppeling, dus als deze niet goed meeveranderd in diameter)
Het enigste verschil tussen een 'race' koppeling en een originele is dat hij sleuven heeft om te trekveren te stellen.
Kortom als je scoot met snelle pijp bijv het meeste vermogen leverd bij 10.000 toeren, dan wil je daar dus optrekken, als je met een std koppeling door met trekveertjes te klooien ervoor kan zorgen dat hij bij 10.000 toeren pakt, is het gewoon goed, het voordeel van een 'race' (lees: verstelbare) koppeling is alleen als hij bijv met bepaalde trekveertjes bij 9000 toeren pakt, je het kan bijstellen door ze iets strakker te zetten en dus op 10.000 toeren uit te komen.
Qua kwaliteit is het niet beter, misschien alleen de hele dure merken wat pas nodig is bij echt snelle setup's (denk aan als bijv je koppeling verbrand door toeren/vermogen)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved