Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'hoe auto wheelly' (ID 53166).
De reply is geschreven door - Kevin - (UserID 14885) op 11-11-2008 23:06.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
je verwacht teveel.

2-takt is zowiezo altijd hoogtoerig, dus je zal altijd je koppeling moeten gebruiken. Mijn rs125 met 154cc cilinder wou soms met moeite 5 a 10 cm van de grond afkomen zonder koppeling als je goed de bocht uittrok. Ik geloof dat een rs250 ook niet zo snel van de grond afkomt

ok misschien is de wielbasis wat langer, maar blijft zowiezo lastig om onderin wheelys te trekke.

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 11-11-2008 om 20:45 uur.


Dat is onzin. Je hoeft lang niet altijd je koppeling te gebruiken hoor. Jij hebt het over een RS, maar dat is een supersport model, dat is totaal niet het goede model om makkelijk wheely's dan wel autowheely's mee te maken. Een crosser / enduro / sm doet dit namelijk stukken beter, ik heb een MT8:

http://www.brommerfo...rofile/voertuig/9710

die gewoon ZEER makkelijk autowheely's maakt. Totaal geen koppeling voor nodig. Sterker nog ik gebruik er nooit de koppeling voor .

Vanaf een laag toerental (onderin) een wheely maken is ook helemaal niet moeilijk met mijn MT8.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
jezus heb dat ding trouwens een powerband van 5 tot 12 k ofso


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -


Hoezo dat? Doe er trouwens nog maar wat meer dan 12k :P.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
haha nee je reed op een moment even rustig, ik dacht je moet ff terugschakelen wil je hard wegtrekken, maar bij 5k kan die al bijna opt achterwiel


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
heb zelf bijna dezelfde setup en krijg ook geen auto wheelie's maar dat moet je ook niet verwachten. maar als ik wat gas bij geef en de koppeling half in ( dat je merkt dat ie hem pakt) en dan gaf bij en koppeling los. en voila je schiet op hoog en als je durft gas bij geven en je houd hem een hele poos in de lucht! maar mtx heeft redelijk lange wiel bassins plus dat het center gewicht van de bestuurde ver naar voren ligt! mtx weegt rond de 90kg... nou weeg ik ook 90kg en ik krijg hem ook van de grond af. alleen moet ik wel de koppeling iets gebruik! als je het toch wil proberen zal ik je twv veranderen. 13 voor en dan iets van 47 achter... dan wil het nog wel is. en hpi goed zetten juiste cdi bewerkte cilinder enzz... sucses!


Zie mijn bovenstaande verhaaltje. Een mtx weegt (nat) meer dan rond de 90 kg hoor. Ik geloof dat mijn MT (nat) ongeveer 90 kg en een mtx is aanzienlijk zwaarder. Ik denk dat je rond de 115 kg moet gaan zitten. Overigens weeg ik zelf 66 kg en dat is al aanzienlijk lichter dan de 90 kg die jij weegt . Over de tandwielverhouding, 13 voor en 47 achter is ook onzin. Ik heb 16 voor en 42 achter en nog maak ik zeer makkelijk een autowheely.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 11-11-2008 om 23:09 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved