Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Honda CB500F caferacer project' (ID 46115).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 10-11-2008 21:28.

We hadden Bert een berichtje gestuurd dat zijn motor op de topic staat en dit is wat hij terug heeft gestuurd.


Hi, Dolf / Kenny.

Heb met bewondering de "reportage" bekeken, dikke pluim voor kenny als cameraman en scriptwriter.
Deed mij goed mijn voormalige troetel herboren te zien worden, het is een beauty geworden.

Hoop dat je de afstelling toch op een gegeven moment naar je zin krijgt, alhoewel ik daar zelf sceptisch over blijf, belangrijk vindt ik dat je in ieder geval de gasfabriek laat synchroniseren en van hieruit verder moet werken aan de verfijning van de afsstelling.

Mijn mening: De motor in zijn huidige vorm is geconfigureerd als racemotor { open in / uitlaatsysteem } mijn ervaring uit het verleden leert dat het met conventionele carburateurs vrijwel onmogelijk is de motor over zijn gehele toerenbereik een idiale smeuige afstelling mee te geven,{ vandaar dat de toenmalige 50cc GP racers over zo'n groot aantal versnellingen beschikten, het bruikbare toerengebied waarbinnen de motor zijn optimale vermogen leverde was vaak immers nog maar geen 1000 toeren groot, b.v.: optimaal vermogen: tussen 10000-11000 toeren , erboven en eronder viel het vermogen vrij abrupt terug }

Dit is niet meer te vergelijken met de moderne racemotoren met hun exact geregelde brandstof injectie systemen en electronisch geregeld motormanegment.
Wat jouw motor betreft denk ik dan ook dat je moet leren leven met een compromis wat de afstelling betreft.

Vond het overigens wel geinig dat jullie zo'n positieve reactie's kregen, zal regelmatig eens kijken naar verdere reacties, vind ik wel leuk.
Ik weet niet of jullie auteursrechten claimen op de reportage, maar met jullie goedvinden wil ik de reportage eens doorsturen naar mijn ex collega's van het Motorhuis.

Groeten en succes met eventueele verdere ontwikkelingen.....................................Bert.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved