Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 34' (ID 52834).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 9-11-2008 17:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

wat? bocht, eindconus?....


totale lengte, maar aangezien je alleen de bocht van lengte kan veranderen zonder dat je iets anders ook aanpast, moet je de bocht aanpassen

zie ook hier:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/53069/2

Quote:
Niek de Wildt:
3cm tussen voorbocht lassen, verlaag je hem ca 1000 tot 1500+ toeren mee (kan ook diameter wat minder maken, maar langer maken dus) en als je de tailpijp een grotere diameter geeft gaat er nog een krappe 500 vanaf.
(kan ook korter maken, maar liever grotere dia.)

voor uitleg en exacte maten:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf

stukje over tailpijp: einde van pagina 11 en de rest van pagina 12

stukje over voorbocht: pagina 6 en 7

zijn al 2 Topics geweest waar ik vrijwel ditzelfde antwoord heb gegeven, dus beter ZOEKEN volgende keer.

grofweg: normaal ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte totale uitlaat = lengte tailpijp (vaak is deze bij een pijp te lang)
normaal ongv 0,16 X lengte totale uitlaat = lengte voorbocht
normaal ongv max-diameter / 2,9 = diameter voorbocht (vaak is de diameter hiervan bij een pijp te groot) Formule hiervoor is:
0,3 X Wortel(cilinderinhoud X max-toerental)


EDIT: je kunt de berekening achterwegen laten als je hier geen zin in hebt en gewoon 3cm tussen je voorbocht en een tailpijp met een iets grotere diameter erop lassen (of dus een CMtje of 2 afzagen, maar dat liever niet)

Quote, oorspronkelijk gepost door: Saknet
ring in de pijp maar dan niet zon joekel als een originele
EINDE QUOTE

hiermee zorg je er alleen voor dat hij niet/nauwlijks in zijn powerband komt maar verleg je hem niet mee.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved