Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'hoe kan ik me powerband verlagen ?' (ID 53069).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 8-11-2008 13:48.
Je verhaal klopt niet helemaal.
Eerst heb je het over een auto die 100 kan onbegrensd dat die zuiniger is dan een auto met grotere motor die 150 kan maar 100 rijdt.
Dan heb je het over dat diezelfde auto begrensd op 100 niet zuiniger wordt dan de auto met kleine motor. Dat verschilt per model en hangt er maar net vanaf hoe die begrensd wordt en door wie, vooral bij een 2takt
Quote:
Als hij dus niet begrensd is en 150 kan maar 100 rijd, zal hij minder vervuilend/onzuinig zijn als wanneer je hem begrensd tot 100, simpelweg omdat hij niet "mooi" loopt.
Je bedoeld toch 2 takt he? Ik zei al hangt ervanaf hoe je die begrensd, als je een opmaat pijp regelt (en de rest ook) aan je nieuwe wensen kan jou dat "niet mooi lopen" nog wel eens vies tegenvallen.
En je hebt het over als je op 3kwart topsnelheid rijd dat hij minder zuinig is, maar volgens mij hangt dat er maar net vanaf hoe je dat doet. Doe je dat in zn 5 vol toeren/gas of in zn 6 3kwart toeren/ halfgas?
Je begrijpt neem ik aan wel dat dat wat het meeste invloed op je benzine verbruik heeft, accelereren icm toerental is (bij injectie+powervalve 2takt systemen dan, bij carburateur zit je nog met het gebrek aan de dynamica om een grotere powerband te kunnen creeren, waardoor je powervalve minder nut heeft (en meestal ook niet aanwezig op zulke setups), waardoor je het beste aan het begin van je daardoor meer hoogtoerige powerband kan rijden gewoon)?
Kijk maar eens naar de nieuwere yamaha 2takt buitenboord motoren, die dingen zijn zuiniger dan 4takt.. dus zoals ik al zei... het verschilt per model, en dat globale wijspraat van jou zou enkel kunnen kloppen wanneer je erbij had vermeld dat je het enkel over carburateur systemen had, en niet over 2takt autos begon om verwarring te scheppen
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-11-2008 om 13:52 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved