Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'op top in 1x terug in toeren vallen' (ID 53032).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 3-11-2008 21:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Aha! Tunnelvisie!
Het ineens inhouden op top is niet altijd verholpen met het bijbuigen van de vlotter.
Vooral als je je bedenkt dat vlotters zich niet zomaar uit zichzelf gaan bijstellen, zou je eerst 'ns naar een ander - en beslist vaker voorkomend- fenomeen kunnen kijken.
Door vervuiling van het benzinetraject kunnen ongewenste vernauwingen opduiken op plaatsen waar je d'r geen behoefte aan hebt (in de benzinekraan, het benzinefilter of in de carburateur). Die vernauwingen zorgen voor een lagere doorstroomsnelheid van de brandstof.
Daardoor kan het voorkomen dat als je langere tijd wilt accelereren (accelereren kost de meeste brandstof en langdurig accelereren gebeurt doorgaans in de hoogste versnellingen; hoe hoger de versnelling hoe langer het accelereren duurt) dat er minder brandstof in je vlotterkamer komt dan er uitgaat.
De tip om je vlotter bij te buigen is in dit geval een tip voor en door debiele beunkoeien.
nooit problemen gehad met vernauwingen
was idd een beetje eenduidig antwoord, maar had dan ook haast (wanneer niet )
Wat ik bedoel is: als het altijd al zo is geweest met de bijbehorende setup, dan is er een grote kans dat hij door de meer behoefde aan benzine van een snellere setup zijn vlotterbakje leegtrekt.
En omdat ik dit al meerdere malen heb meegemaakt (vaak op setups met alleen snelle pijp) en het een makkelijk iets is om uit te sluiten (en daarna anders weer terug te zetten) was mijn advies om dit eerst te doen.
Is het hiermee niet verholpen kom je idd bij opstructies verder in het peut traject of bougie problemen als meest logische oorzaken.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-11-2008 om 21:42 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved