Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'yz(f) 400' (ID 52970).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 31-10-2008 20:30.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Heel vroeger reed men uitsluitend met zware 4 takt cross motoren zoals BSA - Triumph etc. tot de lichtere 2 takten kwamen CZ - Husqvarna etc.
Eind 1970 deed Yamaha via Hallman - Lunguist (HL) met als rijder Bengt Aberg een poging met de Yamaha HL 500 voorzien van de XT 500 motor een snelle 4 takt te bouwen.
De eerste moderne 4 takt werd eind 1990 uitgebracht door Yamaha met de YZ 400 F.
Er was toen nog geen MX 1 maar men reed tegen 500 cc 2 takten.
Men was zoekende naar een concept hoeveel cc 4 takt tegenover 250 cc 2 takt.
Pas op om een moderne 4 takt te kopen het kan veel geld kosten.
Als een 125/250 cc 2 takt goed kapot gaat heb je meestal aan ¤ 1000 genoeg.
Gaat een moderne 250/450 cc 4 takt goed kapot heb je aan ¤ 2500 niet genoeg.
jah uhu
een goede klapper kost je een cilinder , bigend , paar lagers , zuiger , spul voor de powervalve, pakkingen
cilinder kaal kost al 680 ofzo , powervalve spul van 100 euro erop. zuigertje van 110. bigend 240.
en met beetje pech zijn je membraan en kop ook stuk. en dan nog olie.bougie'tje kleine dingen..
maar je hebt gelijk , je gaat een klein stukje over 1000 euro heen , 4t blijft stuk duurder
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 31-10-2008 om 20:31 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved