Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Tunen' (ID 52917).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 29-10-2008 11:06.
max breedte van de uitlaatpoort hangt volgens mij ook af van de uitlaattiming. ik had eens een 50cc imi voor MT getuned, uitlaat op 200 graden en netjes 65% vd boring. daar was na 3 uurtjes brommercross niks van over. (hij had em ook niet ingereden trouwens, maar goed)
klopt ook wel, want hoe hoger de uitlaattiming, hoe meer toeren hij maakt. dat in combinatie met een brede uitlaatpoort, dan slijten de zuigerveren als de tyfus.
in een laagtoerig poeg cilindertje kun je wel tot 70% gaan, maar bij een hoogtoerig racemonster zou ik niet verder gaan dan 60%. bij een sprinter kan ie dan wel weer wat breder, die maken toch bijna geen draaiuren.
een echte cilinder heeft trouwens een vlinderpoort, waardoor dit probleem vrijwel compleet opgelost is.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved