Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'afdraaien vliegwiel voor puch maxi' (ID 52886).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 27-10-2008 0:34.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
ligt er een beetje aan welk type vliegwiel je hebt. Er zijn vliegwielen van puch waar de magneten vast geschroeft zitten, deze kun je niet afdraaien (of alleen maar gedeeltelijk). De gelijmde versies kun je wel afdraaien.
Als je zorgt dat er 2 mm wanddikte overblijft, moet het goed gaan. Het voorvlak kun je ook behoorlijk wat afhalen, maar heeft uiterraad minder effect dan dat wat je verder van het draaipunt weg haalt(maar alle kleine beetjes helpen).

Ik heb het gewoon op de buitenkant ingespannen (buitenbekken gebruiken) en netjes uitgeklokt en vervolgens de buitenkant en ook de voorkant vlak afgedraaid. Naderhand het vliegwiel omdraaien en op nieuw inspannen (als het goed zit hij nu meteen zonder slingering ingespannen). Nu kun je het laatste randje wat je moest laten staan er af draaien. Naderhand wel even uitblanceren, had ik met mijne eerst niet gedaan maar bleek wel hard nodig te zijn. Je merkt en ziet vrij weinig van het onbalans, maar je lagers zijn wel super snel weer versleten.


die rand die naar voren komt (vanaf de open kant gezien) heb ik idd ook eraf gehaald.
maar aan de voorkant zou ik er niks afhalen, daar zit een profiel ivm structurele stevigheid.

zoals ik zei, ik zal morgen even meten/wegen hoeveel mm's/grammen ik eraf heb gehaald.


EDIT: @Harold: zie net je minibike en andere voertuigen, heel vet, ook met electrode je uitlaat gelast, respect, ik heb het geprobeerd bij een proma, werd een beetje maanlandschap.
hoe dikke electrodes heb je gebruikt (waar gehaald) en hoeveel amp's ongv? ook die yz250 erg netjes, me buurman heeft originele bonneville zal is een foto posten.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-10-2008 om 0:41 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved