Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'afdraaien vliegwiel voor puch maxi' (ID 52886).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 27-10-2008 0:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



zeker is dat bij de puch ook. Dat is bij elk vliegwiel. Alleen een standaard poegje zal niet veel toeren beuken. Dus ken een klein beetje onbalans niet heel t blok molostreren.



nee hoor, alleen bij Honda raakte het in onbalans en was hij pas bij een exact gewicht in balans, bij puch/tomos maakte het geen zak uit, zolang je er maar niet achterlijk veel afhaald.
zie hier mijn uitgebreide uitleg:

http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606

fototje:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/4111
(ergens in het midden)


Ik zal morgen even meten hoeveel ik er in grammen en in mm's af heb gehaald.
afdraaien doe je aan de buitenkant want daar zijn de centrifugale krachten het grootst en hoef je dus het minste weg te halen, het inspannen doe je door de gaten van het vliegwiel bij puch omdat het nokje een ei-vorm heeft ivm contactpunten openen.

TIP: als hij is ingespannen op draaibank moet je de bank even op hoog toerental laten draaien om te zien of je hem goed hebt ingespand.

qua gasreactie/optrekken werkt het erg leuk.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-10-2008 om 0:17 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved