Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Koppeling Puch' (ID 52723).
De reply is geschreven door -Contactsleutel- (UserID 14734) op 22-10-2008 11:45.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
ik heb t niet over onsteking gehad ofzo?
mja
verschil tussen aanloop blok, en kickblok puch maxi:
aanloop heeft koppelingshuis met kartels aan het uiteinde, drukplaat, andere carters, ander carterdeksel.
kick heeft koppelingshuis zónder kartels, plaat met tandwielverbinding en nog meer tandwielen in de carterdeksel...
en andere carters..
van een aanloopblok kun je goed een kickblok maken:
kartels van koppelingshuis verwijderen, kick-carterdeksel etc aanschaffen, met alle benodige platen erachter, gaten opboren/bij boren in het carter. verder geen aanpassingen..
edit, late reactie van mij..
@tosser:
tjah, ik weet niet anders of bij kick zit er ook voering op... heb zelf aanloop + kick blokjes gehad, aanloop wat meer mee gewerkt dan kick, maar wel een keer de koppeling verwisselt, ivm voering op de schoentjes.. er zat wel voering op de grondplaat, bij beide koppelinge...
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 20-10-2008 om 21:09 uur.
thijsje, hier 2 afbeeldingen:
aanloopkoppeling
http://www.50cc.eu/plaatjes-onderd/2990.jpg
en kickstartkoppeling
http://www.50cc.eu/plaatjes-onderd/1925.jpg
zie je, de kickstartkoppeling heeft gewoon geen voering voor een drukplaat. punt.
iemand anders nog suggesties waarom mijn koppeling zo slip wanneer ik aan wil lopen, kan het zijn dat ik een te dun ringetje tussen de koppeling en koppelingshuis heb zitten, dat de koppeling niet ver genoeg naar buiten zit?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved