Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Meeting Forum in het onderwerp 'Nurburging 18-19 oktober' (ID 51963).
De reply is geschreven door - Kevin - (UserID 14885) op 20-10-2008 19:17.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Als je nou slim bent tank je gewoon in duitsland, is nog een stuk goedkoper. Even via polen om dan misschien :P

Ik zie jullie daar straks wel.


Ik heb afgelopen zaterdag 5 keer getankt, drie keer in Duitsland en twee keer in Nederland. De benzineprijs in Duitsland was niet heel veel lager eigenlijk.

Omrijden haha, alsof ik die dag nog niet genoeg had gereden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Hoe was het op de Nurburgring?


's Ochtends vroeg om 09.00 u vertrokken:





Na enige tijd rijden had ik Venlo bereikt en was het weer nodig om te tanken. Ik besloot er maar een lange stop van te maken, omdat ik al zo een 165 km had gereden. Tijd om de benen te strekken en om van een maaltijd te genieten. Het weer was echt schitterend, een lekker zonnetje, zo'n 14 graden en amper wind . Prima weer om een lange afstand te rijden:









Na een maaltijd en de benen gestrekt te hebben, ging ik weer verder richting Duitsland. Na zo een 275 km gereden te hebben was het weer tijd voor een pitstop. Ditmaal in Duitsland:



Het weer was nog steeds schitterend:



Ik was blij dat er niet zoveel wind stond, want dan is een lange reis meteen veel minder aantrekkelijk.

Ik was al enige tijd over de grens en ik kon lekker doorrijden. Harder dan 180 km/h ging ik alleen niet want ik merkte dat de schilderstape dan losliet. Dit had als gevolg dat ik dan ook mijn routebeschrijving van mijn tank verloor . Ik heb wel even een paar de 250 km/h aangetikt, maar toen zag ik de tape losgaan, liet ik het gas weer los en drukte ik de tape weer aan .

Eenmaal in Duitsland verliet de ik A61 om richting Altenahr en vervolgens richting Kreuzberg te rijden. Deze omgeving was prachtig en de bergwegen waren heerlijk rijden, het weer was nog steeds schitterend:











Na een belletje wist ik ook waar de camping Viktoria Station moest zijn. De tenten waren al opgezet toen ik aankwam:







Totaal had ik toen 350 km gereden, met 2 lange tankstops, 4 uur en 30 minuten later was ik dus op Viktoria Station.

Kort na mijn aankomst zijn we naar de ring gereden. Eerst even een pitstop gemaakt bij imbiss beim Hannes omdat iedereen toch wel trek had.

Hierna moest ik wachten bij de ring totdat ik de baan opmocht. Het was continu bingo: ring dicht, ring dicht, geen motorrijders erop, ring weer open alleen nog geen motorrijders. Arjan besloot samen met Freya een rondje te knallen:





Kort hierna mochten motoren de baan weer op. Ik heb toen snel een kaartje gekocht, mijn motor gepakt en ben de ring opgegaan. Nadat ik door de slagboom was gereden heb ik mijn laptimer aangezet. Nadat ik door de slagboom was mochten er alweer geen motoren de ring op. Ik had dus best geluk anders was ik de ring dus helemaal niet opgeweest. Ik heb een rondje lekker kunnen rijden. Ik had in het begin wat opdringerige auto's netjes voorbij gelaten en daarna had ik vrij baan. Ik kwam niemand tegen en niemand haalde mij in. Nouja ik kwam wel een Engelsman tegen, die vond het nodig om voor me over de kop te slaan. Dat zag ik nog net gebeuren in de verte. Daarna kwam ik een Slopel Tigra tegen die plots 3wieler was geworden . Ondanks het "rustige" rijden en het twee keer moeten stoppen voor een ongeval gaf mijn laptimer een tijd van 10 minuten en 35 seconden aan . Foto's heb ik nog niet kunnen vinden op internet, misschien sta ik er wel ergens op. Ik heb alleen geen flauw idee op welke site die foto dan wordt / is geplaatst.

Ik heb zelf geen foto's gemaakt bij de ring, omdat ik daar alleen maar aan het kletsen was en mijn ogen aan het uitkijken was. Daarna moest ik rennen om een rondje te kunnen rijden en toen dacht ik al helemaal niet aan het maken van foto's.

Kort na mijn ronde zijn we weer richting de camping vertrokken, onderweg heb ik nog wat foto's geschoten, was zijn die bergwegen toch mooi om te berijden . Het was inmiddels bewolkt maar nog steeds droog:









Hierop ben ik naar hetzelfde eettentje gereden waar we 's middags al hadden gegeten. De rest was hier al en we hebben daar weer een maaltijd genoten. Het was inmiddels donker geworden en we reden weer terug naar de camping.

Om 20.15 uur ben ik weer richting Nederland gaan rijden.

In het donker over de Autobahn met een gangetje van gemiddeld 240 km/h schoot het aardig op. Ik had inmiddels geen routebeschrijving op mijn tank meer zitten en kon dus ook lekker doorrijden. Nog even 280 km/h op de teller zien staan, maar dat vond ik toch een beetje te veel van het goede, 240 was een mooie cruise snelheid . Binnen een uur was Duitsland uit, in Venlo weer even getankt. Daarna in Breukelen weer getankt. De terugweg ging veel sneller en om 23.00 u was ik thuis.

Toen had ik 350 km gereden, met 2 korte tankstops, daar deed ik 2 uur en 45 minuten over. Stukken sneller dan op de heenweg.

De tweede dagtripteller stond inmiddels op 775.2 km en die kon ik ook wel voelen en mijn benen etc.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
touristenfahrer.de op het forum, maar daar moet je je voor registreren.
En zaterdagavond was creatief idd


Daar kan ik ook niet echt iets (echt niks) vinden :S.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
jeuj ik ben weer thuis

en heb het enigzins overleefd, freya en ik zijn er heel uitgekomen
de curstone's hadden honger een hebben in mn spoiler gehapt die er net 2 weken opzat

t camperen was tof, harrie was de gangmaker.
s'ochtends stond er ijs op de ramen van auto's, behalve die van mij en van harrie. want die hebben we lkkr warm gehijgd tijdens het slapen

afbeelding

kheb nog gefilmd, die upload ik van de week wel ff


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
neej we waren bijna samen gecrasht


Gelukkig liep het met een gescheurde bumper af. Nouja ook dat is niet leuk, maar het had erger kunnen zijn en duurder . Ik heb op wat forums gezien wat een gemiddelde goede crash kost, de tering, niet goedkoop. Daar zit dan nog niet eens de eigen materiƫle schade bij :P.

Ik speel nu weer constant Forza Motorsport 2 op de Xbox 360, het enige wat ik doe is over de Nurburgring knallen met allerlei verschillende auto's . Het is echt mooi hoe de baan in het spel overeenkomt met de echte baan. Al vind ik sommige hoogteverschillen niet goed weergegeven in het spel. In het echt was het hoogteverschil veel groter. De beleving blijft in het echt uiteraard ook het mooist, al is dit wel een goede training om de baan uit je hoofd te leren, de bochten uit je hoofd te leren.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 20-10-2008 om 23:26 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved