Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda cilinders (info)' (ID 52687).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 17-10-2008 0:18.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb zelf nog een 70cc malossi liggen voor mt/b
ook maar een keertje doen.
setup:
18mm keihin (sproeier 102 of was het toch 110?)
carters opmaat
cilinder afgewerkt
homoet special
twv 16/38
110km/h op autoteller (100 echte?)
edit:
weet iemand trouwens hoe de cilinder makkelijk te tunen is?
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 17-10-2008 om 0:14 uur.
Het staat erbij.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
Foto's doe je zo
installeer imageshack toolbar (gratis)
upload al je foto's in één keer
daarna kan je foto's selecteren op de site, en dan kan je de html code opvragen
Kan er ook een lijstje gemaakt worden welke info er vermeld moet worden?
Je mt cilinder staat erbij.
Bedankt voor de uitleg, dan ga ik de foto's morgen even in orde maken.
Er is niet echt een richtlijn wat erbij moet staan.
Alles is welkom, heb je alleen een foto (met of zonder merk) is prima, of heb je alleen info over de cilinder, is ook goed.
Edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
70cc imitatie heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.
kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.
pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken
spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.
de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.
onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb.
Bedankt ik zet het even erbij.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-10-2008 om 0:19 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved