Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'weinig Compressie' (ID 52671).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 15-10-2008 10:22.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
hmmm als toerental niks uitmaakt voor een compressie meting
moet je mij toch uitleggen waarom je bij een motor met bv een slechte startmotor een lagere compressie meet als bij een met een goede startmotor die een betere rotatiefrequentie heeft
(hoge rotatiefrequentie geeft minder lekverliezen langs kleppen,zuiger, etc etc etc terwijl bij een zeer lage rotatiefrequentie er altijd lekverliezen zijn zelfs in een perfecte motor)

het wel of niet openstaan van de gasschuif heeft trouwens ook invloed op de compressie meting gasschuif dicht slechte lage meting gasschuif open goede meestal hogere meeting

als ik met dit alles ongelijk heb dan ga ik 8 jaar schoolgeld terugvragen en honderden klanten terugbellen dat ik onterecht motorrevisies heb gedaan aan hun auto's




Je hebt wel gelijk, even simpel uitgelegt, als je zuiger sneller op en neer gaat (meer toeren) heeft het mengsel boven de zuiger minder tijd om langs de zuiger te lekken. Hierdoor heb je bij hoge toeren meer compressie, omdat er simpelweg minder langs de zuiger kan lekken in die tijd.

Bij het compressiemeten van een brommer duw ik hem meestal tot een bepaald toeren. (4k/5k toeren, flink hard drukken dus) totdat de teller van de compressiemeter op het maximale punt komt. Want hij kan toch nooit teveel aangeven.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 15-10-2008 om 10:27 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved