Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'hahaha whoei!!!!!! me binnenrotor!' (ID 8666).
De reply is geschreven door Hans F (UserID 1202) op 11-4-2003 11:07.

wegtrekken vanuit stilstand gaat wel lastiger => minder roterende massa, dus sneller terugvallen in toeren.

Dat heuvel verhaal is bullshit, denk je echt dat een normaal brommervliegwiel je krukas op snelheid houd terwijl je een helling oprijd?
Dat je vliegwiel (of rotor) ligter is merk je dus alleen bij het wegrijden, en als er veel hobbels e.d. zijn.
Vermogen neemt vooral met weinig toeren flink toe door de betere ontstekingscurve (en die is niet berekent o.i.d. zo'n curve ontstaat door testen) je topvermogen zal wss niet echt toenemen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

Alleen moet je rustig doen met de koppeling want als je hem te snel laat opkomen slaat ie snel(ler) af. En van bergop rijden merk ik NIX, gaat zelfs beter als eerst


Hier geef je zelf al aan waarom wegrijden lastiger is. En idd het bergoprijden gaat wss beter omdat je als het goed is meer vermogen (en een bredere powerband) hebt als met de ori ontsteking.

Owja, als hij lastig aanloopt met binnenrotor staat deze niet goed afgesteld.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 11-4-2003 11:08


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved