Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'derbi cilinder tunen' (ID 52559).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 9-10-2008 17:35.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hmmz,nja ik weet niet of het klopt,ik heb het allemaal uitgetekent en volgens mij is het goed
en pelmke, zoek maar eens
mijn fluitpoorten, en gewone uitlaatpoort liggen ook op dezelfde hoogte.
ofwel heb ikiets helemaal fout gedaan, ofwel heb ik gewoon andere timingen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-10-2008 om 21:08 uur.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-10-2008 om 17:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-10-2008 om 17:00 uur.


alleen maar beter dat je spoelpoorten zo hoog liggen, kan je uitlaatpoort een heel eind omhoog zonder dat je je spoelers hoeft te bewerken 70cc imi voor MT heeft dit ook, spoelpoorten rond de 140 graden.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Die maximum breedte van de uitlaatpoort in % van de diameter (die 72% dus) gaat het daar over de poortmapbreedte, of over de echte breedte?


mat 'x% vd boring' wordt bedoeld:
percentage = 100 / boring * breedte
breedte is hier de echte breedte, dus niet die je op de poortmap meet. de echte breedte kun je bepalen met:
echte breedte = boring * sin(poortmap breedte / boring)
rekenmacine wel op radians zetten ipv degrees!

en 72% is veeel te veel, of je moet zuigerveren van platina hebben ofzo. beter hou je 65% aan, dat is goed genoeg. zeker als je er ook nog eens fluiters naast hebt, die kun je ook een stuk breder maken


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved