Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'A Yamaha DTR cilinder uitvijlenen ? hoe of wat ' (ID 52574).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 8-10-2008 20:03.

als je een beetje zoekt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Kortere of met een grotere diameter Tailpijp.
Scheeld maximaal zoon 500 a 1000 toeren verleggen van de powerband
en zal meteen wat minder warm worden.

lengte tailpijp moet ongv tussen 0 en 0,4L liggen (hierin is L lengte van het de gehele pijp)

en diameter ligt normaal rond de 0,55D1 (hierin is D1 de diameter van het begin van de pijp)

Het beste voor je demper is om een grotere binnendiameter te hebben dan de tailpijp heeft, omdat deze anders ook als tailpijp fungeert.

dus heb je een 'opbout'demper dan kun je niks veranderen.
heb je een 'opschuif'demper is het al goed.
heb je een 'aanschuif'demper (dat 2 pijpen van dezelfde diameter met een verbindingstuk zoals een rubbertje aan elkaar worden verbonden) dan kun je beter een dikkere pijp aan de demper lassen die over de tailpijp heen schuift, en je dus een 'opschuif demper hebt


EDIT: voor wat meer begrip hiervan kun je het einde van pagina 11 en de rest van pagina 12 van http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf doorlezen.
is niet zo lastig om te begrijpen.



kortom, gewoon je tailpijp inkorten/grotere diameter geven, dat is het makkelijks denk ik, en als het dan nog niet genoeg is kun je aan het expansie gedeelte gaan sleutelen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-9-2008 om 9:40 uur.



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-10-2008 om 22:03 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved