Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'mt5 of dt of tsx?' (ID 52531).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 7-10-2008 19:45.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
TSX.

Waar mensen vandaag halen dat TSX niet snel is begrijp ik niet. Vermogen is er genoeg hoor. Bovendien rijden ze heel fijn. Soepel op de weg, remmen zijn degelijk, je kunt makkelijk met z'n tweetjes erop rijden..
Prima school/cross-brommer.

Zo gebruik ik hem en zo voldoet hij prima. Vergeleken met een Senda 70cc met een of andere extreme pijp ben je niets qua vermogen, maar de vraag is of je dat interesseert. 80-90 is zeker hard genoeg en als je de boetes niet ziet zitten is met een (snelle) 50cc rijden een goed alternatief.

MT5 heb ik zelf geen ervaring mee, maar het schijnen prima brommertjes te zijn. Zoals eerder gezegd kun je ze niet vergelijken met TSX: Ze zijn net een klasse ouder. MTX-SH'tjes zijn ook prima brommertjes, alleen zijn ze naar mijn ervaring dan, vaak duurder dan TSX. Qua uiterlijk scheelt het opzich niet veel, TSX heeft mijn voorkeur.

Onderdelen voor TSX zijn niet zoals voor honda, op elke hoek van de straat te krijgen. Er zijn een paar handelaren, die hier ook wel op het forum zitten of op marktplaats adverteren, die je aan al het TSX-spul kunnen helpen, tegen aannemelijke prijzen. Dus opzich zijn de onderdelen alsnog goed verkrijgbaar.

DT50mx: Ook een goede brommer, alleen met de koppeling en ontsteking gaat veel mis. Verder geen mankementen, maar ga je bij het crossen teveel aan je koppeling hangen, met 70cc, dan brand je gauw door je (Std.) koppelingsplaten heen.

Ik zou een afweging maken tussen MTX-SH en TSX. TSX is echter vaak goedkoper te krijgen, en ik heb er goede ervaringen mee. Maar een MTX-SH is ook zeker het overwegen waard.


Kijk dit zijn nou posts!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Hmm ik rijd met de 50-snel cilinder (overal te koop voor 10 - 20 euro) met alleen een bijgewerkte uitlaatpoort 103 km/h. Met een ongetunede haal je zeker 75 km/h met een kutuitlaatje en met anders vertanden kun je dan lekker 65 boeken met plenty trekkracht.



Henk je hebt wel een kuip en zit laag bij de grond he..


MTX-OT is trouwens ook aan te raden zijn in principe de Derbi DRD's van toen (senda gewoon = MT, Senda DRD = MTX-OT)
als je snapt wat ik bedoel



Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 7-10-2008 om 19:46 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved