Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'lachgas op tsx' (ID 52529).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 6-10-2008 22:03.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
ik heb met scheikunde eens het idee gehad om een projectje gehad over het testen van dit soort dingen zoals waterstof en pure zuurstof en ook lachgas
en het boeiende vond ik dat er maar ongeveer 21 % zuurstof in de lucht zit en 78% stikstof
de stikstof ontbrand helemaal niet enkel de zuurstof dus dat zou betekenen dat een motor op pure zuurstof heel veel meer vermogen zou moeten krijgen
mijn scheikunde leraares zei dat wij dit niet mochten doen want dit zou voor heel veel geluids overlast zorgen en de motortjes zouden het niet houden want ze beweerde ook dat je dan zo'n hevinge verbranding krijgt dat je ofwel heel snel een vastloper zou krijgen ofzo
maar ook de cillinder kop zou het misschien niet houden
(aldus mijn scheikunde leraares)
toen hebben we het over croftie bommen gedaan maar dat doet er niet toe
Ja en mischien ben je tijdens je scheikunde lessen achter gekomen dat lachgas (N2O) wat anders is dan gewoon stikstof, en dus ook heel andere eigenschappen heeft?
En de reden dat N2O gebruikt word, is omdat puur zuurstof te gevaarlijk is om mee te nemen, want onder invloed van pure zuurstof brand bijna alles.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved