Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Malossi 53,8 zuiger in MBX cilinder en welke sneller' (ID 52503).
De reply is geschreven door buldogo2 (UserID 6047) op 5-10-2008 17:55.
of je een malossie zuiger in een orgineel 80cc passent kan maken licht er heel erg aan of je een oud of nieuw type zuiger hebt...
Je hebt malossie zuigers waar maar een zuigerveer op zit, ik weet niet zeker waar het slotje dan komt maar daarmee heb je een kans dat het gaat werken.
De malossie zuiger met 2 zuiger veren gaat het gewoon NIET mee,, je kan de slotjes ook zo goed als niet verzetten van die zuiger omdat ze niet in het midden van het slot zitten,, de slotjes zitte aan de uitlaat poort kant,, waardoor je bij een vlinder poort gewoon weg halverwege de poort zit met de slotjes...
da probleem had ik bij mij toen ook,, wou mijn mtx-r2 cilinder opboren en er een malossi zuiger in zette,, dus een malossie zuiger gekocht van 120E toen,, die ik nu dus in en laatje heb liggen nieuw in doos omdat et nie ging werkeXD.
Met de vertex zuiger van een athena kan je ook in de probleme komen,, dat had jhonnyboy toen geprobeert,, als je dan je vlinder poort gaat tunen kom je geloof ik in de probleme door de poorte en gate op de vertex zuiger...hierdoor word je uitlaat poort met je spoelers verbonden.
Weet verder niet meer hoe dat reed oid...
Heb er bij mij nu een pro-x zuiger in zitten van een of andere suzukie...mocht je wille weten welke dan kan ik da wel even voor je opzoekken...
Of je kan er een zuiger in zetten van ik geloof een cr125?! uit 86...
Moet je wel wat doen met je dek enz geloof ik,, maar als je em toch wil laten tunen moet da geen probleem zijn.
Zoiso kan je iig uit de orgineel met vlinder als het goed gedaan word en dijk meer vermogen halen dan een malossie...
Nog een tip, de inlaat naar het carter op de cilinder en de inlaat op de carter zelf zou ik ook aan (laten) passen...zeker als je een behoorlijke carb. er op gaat zetten moet je aanzienlijk verschil merken.
Het is zelfs mogelijk om naar de ECHTE 125cc te gaan met een mbx80 blok en een ns-1 cilinder...
Margoed...denk da je zo wel genoeg info hebt.
Bij mij loopt i nu met opmaat en hpi en keihin 28mm opmaat kop en redelijk getunde cilinder nog niet afgesteld en nog zonder stinger zo rond de 14k met vermogen...heb alleen nog en veel te lichte vertanding der op ed, en nog niet op testbank geweest maar het voelt al als een beest .
Ben ook rustig aan beetje bezig met zoeen 125cc blok te bouwe, maar licht op zwaar laag pitje
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved