Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Malossi 53,8 zuiger in MBX cilinder en welke sneller' (ID 52503).
De reply is geschreven door THOMASJEUHHH (UserID 6457) op 5-10-2008 16:59.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Heb inderdaad mn MBX cilinder op laten boren tot 55mm met de vertex zuiger van een eurocilindro/athena.
Dat extreem dunne hemd kwam toen doordat de 1e cilinder op een MTX80R2 carter moest komen, daar zit eoa rare richel in het carter.
Met een gewoon MBX/MTXR blok heb je dr geen last van.

2e cilinder heb ik toen op laten boren omdat bij de 1e het hemd afgebroken was (meen doordat ik dr per ongeluk tegenaan schopte of iets van die strekking ).

Hoe dan ook werkt het prima, als je een tractor wil moet je m gewoon opboren en dr verder niks aan doen, dan is de uitlaatpoort extreem laag (toen mee op de testbank geweest, had 9pk bij 6000rpm en meer dan 8000 draaide ie dr niet).

Als je de uitlaatpoort stomweg hoger dremelt en iets breder heb je zonder al te duur spul redelijk wat vermogen.
1e cilinder had toen 14,5pk (bij ong 8K) met een 24 mikuni en tecno.
2e cilinder had dr 16 bij 8,5-9K met eigenlijk dezelfde setup alleen een iets hogere uitlaatpoort en een idioot vervroegde ontsteking (iets van 7-8mm verzet zo uit het hoofd).
Bijkomende grote voordeel tov die 14,5pk setup was dat ie nu onderin ook als een idioot liep (en 1:30 reed als je niet constant liep te raggen).

Malossi's lopen trouwens best hard, maar die doen onderin nog minder dan niks, de eurocilindro/athena draait dan weer geen toeren standaard (na tuning wel, maar dan nog loopt de mbx cilinder een stuk mooier en onderin harder.



waar heb je hem laten boren dan?
en ging dat met de zuigerslotjes?
ik kom met mijn (55mm)autisha zuiger net in de poorten met de klipjes.
(ben zelf bezig om mijn ns1 cilinder naar 55mm te maken.)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved