Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'MTX-SH; waar op te letten bij aankoop?' (ID 8648).
De reply is geschreven door martinus83 (UserID 1449) op 10-4-2003 10:30.

kijk goed naar die eurocilindro cilinder.
die zeta cilinder is nieuw, waarom zit er een nieuwe zuiger in? die zal dan wel uitgehoond zijn (of niet).

tja verder, gewoon alles goed langslopen, haal het vliegwiel kapje eraf, kijk of alles goed droog is, ook aan de andere kant bij het kleine tandwiel aan de krukas, loopt de brommer netjes stationair, zo niet dan kan het zijn dat er iets is met de krukaslagers ofzo die wat TE vast zitten, werkt de koppeling goed, als hij in een versnelling staat en je loopt met de koppeling ingeknepen moet hij wel ontkoppeld zijn,meestal gewoon kwestie van afstellen.

Ook ff een goed testrondje rijden, remmen testen, bij overschakelen moet bij het loslaten van de koppeling meteen oppakken en nie gaa slippen, geluidje in blok moet goed zijn etc etc etc.

Ik kocht mijn mtx-sh ook met het verhaal dat het blok gereviseerd zou zijn, het ding liep op een eurocilindro 20 mm eronder zon 95 km/uur, liep echt goed.

Later haalde ik het blok eronder uit om er een 80 blok onder te schroeven en ging ermee naar de scooterboer om het blok te verkopen, ik had er nie goed naar gegeken maar er zat speling op het big-end lager, de krukas wa kei blauw paars, de krukas lagers waren ook niet nieuw, het was een blok klaar voor de revisie.....

dus ga niet overal 100% op af, controleer goed ook al vind je het wat overdreven naar de verkoper toe. het zou een hoop geld kunne gaan kosten als het toch nie goed is.....

veel suc6 en een erg mooie MB

tip: hou je 5-bak

vraag een foto van die mtx en plaats em dan ff

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 10-4-2003 10:31


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved