Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitlaat powerband veranderen.' (ID 52214).
De reply is geschreven door jan-dx11 (UserID 17080) op 22-9-2008 8:22.
Quote:
Koppel en tpm te laag.... Totale pijplengte te lang
Koppel en tpm te hoog... Totale pijplengte te kort
Vermogen is te zwak... headerpijp te lang
Vermogen komt te hard in.... Diffusor of headerpijp is te kort
Powerband te smal... Diffusor en poort te kort
Powerband te breed... Diffusorconus en poort te lang
Topvermogen is te soft... Diffusor lengte fout
Vermogen is te abrubt... reflectorhoek te steil
Gebrek aan vermogen... Reflectorhoek te flauw
Gebrek aan midrange vermogen... Max. diameter te klein
Gebrek aan top en bottom end... Max. diameter te groot
Een flat-spot voordat het vermogen inkomt... Reflector of positie middensectie fout
Verder:
- Verkorten van het middendeel geeft een kleine toename in vermogen en koppel
- Verlengen van het middendeel geeft een lager vermogen maar een kleine verhoging in
koppel
- Verkorten van de headerpijp en diffusorconus( waardoor het middendeel lnger wordt)
verhoogt het koppel
- De diameter van de tailpijp regelt de uitlaatdruk. Als deze te klein is, kan de zuiger
smelten; te groot en je kan vermogen kwijt raken.
Als je gaat testen onthoud dan de volgende regels:
- verandering van de hoek van de reflector, verandert het gedeelte van de
vermogenskromme voorbij het topvermogen
- Verandering in de voorbochtlengte heeft invloed op het lage toerengebied van de curve
- Vergroting van het volume is het meest effectief in het toevoegen van oppervlakte onder
de vermogenscurve bij het topvermogen
- Verkleining van de tailpijp als deze te groot was, vergroot het vermogen over het hele
bereik. Maar houdt te temperatuur van de zuigerbodem scherp in de gaten
heb je dit ook in jip en janneke taal??
Maar wat moet ik presies doen??? welk deel van de uitlaat moet ik aanpakken.
Het is dus nog ff voor de duidelijkheid zo: Ik heb een middelmatig hoogtoerige cilinder. En ik heb een hoogtoerige uitlaat. Echter is de uitlaat zo hoogtoerig dat hij nooit in de poweband komt.
Ik zou natuurlijk de cilinder kunnen laten bewerken, maar ik d8, mischien kan ik de uitlaat zelf wel aan pakken.
Dus de uitlaat heeft de powerband te hoog liggen, hoe krijg ik dezwe lager??
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved