Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitlaat tsx' (ID 52135).
De reply is geschreven door Twizz (UserID 16095) op 19-9-2008 15:26.

Ik heb tot nu toe voor de TS50X (met dus 50cc of 50snel) over deze uitlaten gehoord.
DEZE GEGEVENS GAAN UIT VAN 50SNEL

Suzuki originele uitlaten:
*1361*:
schijnbaar dé uitlaat voor 50snel, met een erg brede powerband die hoog oploopt(van 6500 toeren tot 14000 toeren)
Lastig aan te komen, omdat deze in Nederland in principe niet legaal is.

*1366* :
deze heb ik bij n tsx gast hier 5km vandaan zien liggen(die heeft een stuk of 20 uitlaten voor TS50X), zelf wist hij niet waar deze vandaan kwam)

*1374* : Dit is de bekendste, want dit is de originele uitlaat voor in Nederland. Kenmerken: is zwaar(in gewicht), is erg stil, heeft ook gewoon hitteschild(andere 2 overigens ook), en is dus erg traag en gaat niet verder dan 7500 toeren, tenzij de cilinder een beetje gekieteld word. Rijdt laagtoerig wel lekker.
Makkelijk aan te komen aangezien deze vaak vervangen wordt door een snellere uitlaat.


Uitlaten voor Suzuki TS50X van andere producenten

Malossi: Hier weet ik weinig over, doet schijnbaar ongeveer hetzelfde als een *1361* en lijkt op ori uitlaat.

Proma/Tecnigas: Heeft smalle powerband(7500 toeren tot 9500 toeren, ik heb de ervaring met deze uitlaat dat hij voor de powerband nogal 'stilvalt'), deze wordt meestal gebruikt op de 'opgevoerde' TSX'en. Proma wordt niet meer gemaakt, Tecnigas is de vervanger. Verschil is dat Tecnigas matzwart is en proma blank metaalkleur. Heeft geen hitteschild en lijkt niet op ori.

Gianelli: Hier weet ik niet veel over te vertellen, het feest begint schijnbaar al op wat lagere toeren dan de Proma, maar zijn voor de rest redelijk vergelijkbaar. Heeft geen hitteschild en lijkt niet op ori. Is uit productie, maar zijn hier en daar nog wel nieuw aan te komen.

Homoet: voor zover ik weet de enige onderlangs uitlaat voor de TSX en daarmee voor zover ik weet de enige Expansie voor TSX. Rijdt schijnbaar erg lekker met 70cc en heeft rond de 7000 toeren al lekker veel kracht. Heeft een toch wel wat bredere powerband dan een Proma of Gianelli. Deze uitlaat valt vanwege zijn uiterlijk wel meteen op voor de politie en is dus eigenlijk slecht geschikt voor weggebruik.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-9-2008 om 15:52 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved