Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'begrenzing vespa si' (ID 52039).
De reply is geschreven door mdp (UserID 17840) op 16-9-2008 20:13.
hee wat is het een vespa brommer of gewoon een scooterpunt
punt 1 als het een scooter is
moet je ff kijken of er een vario ring in zit
die zit dan meestal achter de carter kap waar de kickstart aan vast zit
de kap eraf halen
dan zie je laat maar zeggen twee ronde dingen waar de v snaar omheen licht
de linker is de variateur die moet je eraf krijgen met de moer die erop zit
dan gewoon alle onderdelen verwijderen
als je daar mee klaar bent
zie je een stangetje waar de v snaar op licht daar zit ook een ring omheen die je er zo met de hand af kan pakken kan ookk vast zitten
de ring eraf halen variateur weer hellemaal in elkaar zetten
de v snaar weer netjes eromheen leggen carter kap met kickstart erweer op zetten aan trappen gaan rijden volgas en kijken of hoe veel harder die loopt
is het een vespa brommer en zitten er laat maar zeggen standart onderdelen op moet je gewoon bij de brommerzaak vragen voor grotere onderdelen stel er zit een 25 cc op doe er dan een 50 cc cilinder op
een 12 mm carberateur en daar er een sproeier in een goede bougie in de nieuwe cilinder doperop en tijdje laten lopen niet te lang en ook niet teveel gas geven want je moet hem nog inrijden maar dus gewoon een tijdje laten lopen een heel klein beetjegas geven en dan uit doen meteen de bougie eruit draaien geeft hij een grijze kleur aan krijgt hij teweinig branstof dus een te kleine sproeier is hij pik zwart en klets nat krijgt hij teveel benzine dus een tegrote sproeier
is hij koffie bruin en niet te nat is hij perfect
en ook dat kleine schroefje bij de carberateur afstellen voor mooi rustig te lopen
en ander uitlaatje sport of race ofzo hoop dat ik je wat heb kunnen vertellen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved