Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitvallen brommer' (ID 51842).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 4-9-2008 19:59.

doe even een boutje (M4) in je bougiedop en draai aant vliegwiel met een boormachine (bitje 14 dacht ik) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij tomos heb meegemaakt is 1cm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitte bobine (of ontstekingspoel halfgaar)


vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)

stel je ontsteking af op:

contactpuntjes: moeten totaal 0.35mm open

voorontsteking: 1,25mm voor BDP met 50cc (met snel pijpje)
tussen 1,3 en 1,35 mm voor BDP met een snelle 50cc of langzame 70cc
en ruim 1,35 met een snelle 70.
(bij std setup/ af-fabriek is 1,2)
bij deze voorontsteking aanduidingen moeten de contactpuntjes net gaan OPENEN.

probeer hierna even een ander bougietje.


ontstekingsdelen alleen bosch kopen.
kosten:
condensator, en contactpuntjes kosten allebei ongv 15 euro.
en bobine(en spoel) ongv 20



ik neem aan dat hij gewoon goed benzine krijgt.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved