Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda SS sproeier, kleppen, ontsteking en uitlaat' (ID 51731).
De reply is geschreven door doh (UserID 17289) op 30-8-2008 18:30.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
de maat sproeier weet ik niet de cd50 van mijn zusje heeft ergens in de buurd van de 80 en de dax van mijn pa ook
een vast gezet vliegwiel kun je herkennnen aan
als je hem er af haald dan zie je een 2 tal veren en een 2 tal beugeltjes
als hij vast gezet is dan bewegen deze niet meer als je aan het asje draait
dit is een vliegwiel dat niet vast zit op de eerst foto zie je 2 gatjes zitten als je daat een schroefje in draait dan zit hij vast die gaten zitten niet standard in het vliegwiel
afbeelding
tijdens het rijden gaan de nokjes zo naar buiten en daar begrens hij op als hij niet vast zit
afbeelding

de demper van een dax uitlaat dat is bijna het zelfde als een ss
als je het moertje er uitdraait dan kun je het busje er uit pakken
afbeelding



bedankt voor de duidelijke uitleg,

als je de ontsteking vastzet neem ik aan dat het ontstekingstijdstip nogsteeds hetzelfde moet worden afgesteld als bij een begrensd vliegwiel?

is de vliegwiel trekker van een SS hetzelfde als die van een MTX?

en die demper, het probleem is dus, dat dat ding met dat schroefje maar een stukje pijp van 2cm vast houd met een bijna net zo grote diameter als de pijp zelf (dus zit geen binnewerkt aan vast)
en de schotten die in uitlaat zitten (denk ook voor demping?) die zitten niet meer vast en kunnen op en neer bewegen en zelfs voor de doorlaat komen

zie slecht paint tekeningetje:P







Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved