Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'honda MT bedrading' (ID 51393).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 24-8-2008 4:21.

Ik zeg niet dat jij alles fout doet, maar dat jouw kennis ontoerijkend is, gezien het feit dat jji nog nooit de tank van je mt afgehad, en een draadschema bekeken hebt, heb jij namenlijk geen flauw benul waar je het over hebt?

en @ pango, jah mocht iemand die 2 spoeldraden rechtstreeks op de accu plus en min gaan zetten, dan gebeurt dat ja, maar als men 1 vd 2 draden vanaf de spoel neemt rechtstreeks en op een accu zet, en de andere vrolijk op de min, dan zou het best wel mis kunnen gaan volgens mij. of wasset nou andersom?


en nog meer @ pango,
een accu behoort geladen te worden met 10% vd capaciteit,
dus een 4ampere lood/gel accu moet met 0,4a geladen worden, voor de langste levensduur.

wat jij doet, snelladen, dat beperkt de levensduur van je accus ook aanzienlijk

en dan nog even @ topicstarter
zorg dat je een silicon gelijkrichter hebt van een honda nsr of mtx, of tomos ofzo 12v iig
zet overal 12v lampjes in, 12v claxon en 12v knipperlicht relais

op die gelijkrichter moeten 4 draden
2x wisselspanning, geel en wit vanaf spoel
massa (groen, deze moet naar je accu - toe welke niet massa mag maken met de massa van je spoel/blok)
accu + (rood)

indien op de gelijkrichter geen tekens staan om te clarificeren wat waar hoort, kan je er zelf achterkomen door je multimeter op weerstand te zetten (ohm),
deze elektronische schakeling erbij halen:
http://nl.wikipedia....ki/Bruggelijkrichter
en kijken welke polen welke stroomkringen vormen.

eigenlijk hoort achter een gelijkrichter nog een eelco om de stroom wat afte vlakken, maar bij honda vond men dat niet nodig.


-----
Echter omdat accus synoniem staan aan onderhoud word er wel eens gekozen enkel een spanningsreg. te installeren.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-8-2008 om 5:08 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved