Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Verbrandingssysteem 180 graden horizontaal draaien' (ID 51551).
De reply is geschreven door xps80sm (UserID 13524) op 21-8-2008 11:50.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
Ik vraag mij al een tijdje af waarom brommers (en motoren) nou de carburateur aan de achterkant van de cilinder hebben en de uitlaat aan de voorkant.
Toen ik er over na dacht kwamen er wat voordelen voor het omdraaien in mijn hoofd.
Vergeet het praktische even, stel het gaat alleen om bereik van vermogen en je zou er een blok naar kunnen bouwen:

Normaal is het grofweg zo van voor naar achter:
uitlaat die ombuigt - cilinder - membraan - spruitstuk - carburateur - luchtfilter.

Hier dacht ik dus aan, van voor naar achter:
Luchtfilter - carburateur - spruitstuk - membraan - cilinder - uitlaat, en dus hier zonder bochten.

Hier vallen dan direct twee voordelen op:
-de luchtfilter zit vooraan, voor de cilinder, hiermee zou je met wat creativiteit en luchthappers een soort van baby ram-air kunnen maken.
-de uitlaatpoort zit nu aan de achterkant, even afgezien van een eventuele achterveer en achterwiel zou je een kaarsrechte expansieuitlaat kunnen maken, waar nauwelijks uitlaatgassen worden belemmerd.


Zie ik iets over het hoofd en waarom zou je dit niet voor bijv een sprinter kunnen gebruiken? Of loop ik nou achter en is dit wél een gebruikt systeem?




je loopt achter is al gebruikt


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved