Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'half gas sneller dan vol' (ID 51418).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 13-8-2008 16:30.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
er zijn meerdere mogelijke kleinere oorzaken, van klein naar groot:
1: je hebt geen snelgas
2: je minimale vonk (issie geel(slecht) of blauw(goed))
3: carb afstelling / valse lucht/ verstopt peut traject
4+: hij liep eerst goed, zo opeens niet meer, en je hebt om wat voor reden dan ook (zoals bvb nr.3) overmatige slijtage opgelopen ergens
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 14:46 uur.
aanvulling op 2:
je kan een grotere vonk krijgen door je elektrode verder vd bougie af te zetten maar dan moet je generator het wel op kunnen brengen.
soms loopt een brommer enkel goed nadat je de puntjes elektrode precies hebt afgesteld. dit moet je heel voorzichtig doen want er mag geen breuk in de elektrode komen.
Het zou ook geen verkeerd idee zijn om eens even op de ngk website rond te neuzen naar de bougiecodes, om te voorkomen dat je nou met een bougie die eigenlijk voor een motortje is die max 49cc en 3000 toeren (snor ofzo) draait probeerd te rijden.
en schuur aub niet aan je spoelen, ik rijd al 5 jaar met een ontsteking (origineel honda uit jaren 80 dus) die het altijd even goed doet en hij heeft nog nooit een schuurpapier van dichtbij gezien. Wat je dan wel doet is kortsluiting maken, aangezien het koperdraad van een spoel normaal een laag niet-geleidende coating overheen zit, iets wat je zelf ook kunt ervaren met een multimeter en een nieuwe spoel.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 14:59 uur.
Als ik goed begrijp wat hij zegt, dat hij wel gwn goed toeren kan maken met half gas, dus bijv 10.000 toeren draaien met half gas, dan kan het onmogelijk een ontstekingsprobleem zijn, aangezien je ontsteking niet voelt hoe de gasschuif staat.
of deze TS bedoeld met half gas, halve toeren.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved