Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'honda MT bedrading' (ID 51393).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 13-8-2008 14:39.

jij zegt dat je een accu bijlaad rechtstreeks vanaf je wisselspanning bron

weetniet wat voor fancy accu jij hebt met ingebouwde "dummy" beveiliging, maar de gemiddelde accu kan daar niet echt tegen.

http://www.chemiefor...&f=68&t=6955

http://www.autokompa...en_met_Elektron.html

Quote:
Antieke laders
De andere belangrijke factor voor een verantwoord laden van de accu is de hoogte van de laadspanning. Bij het eerder aangehaalde starten van de auto met behulp van een tweede auto en startkabels kunnen bij het aansluiten en losnemen van de accupoolklemmen hoge piekspanningen ontstaan. Ook worden er nog 'antieke' acculaders gebruikt die gemaakt zijn voor de oude loodzwavelzuur accu’s met vuldoppen en met een ongeregelde karakteristiek laden. Daarbij kan de laadspanning oplopen tot 15,9V. Bij moderne gesloten accu’s mag de laadspanning echter nooit 14,4V overschrijden en daarom moet een acculader beschikken over een goede laadkarakteristiek met een precies werkende spanningsbegrenzing. Dit geldt in nog sterkere mate voor (dure) AGM- en gelaccu’s! Bij deze laatste is het trouwens raadzaam om een laadspanning van 2,35V per cel in plaats van de gebruikelijke 2,4V te gebruiken. De Elektron laders beschikken over deze mogelijkheid. Bovendien heeft Elektron zijn laders tevens beveiligd tegen verkeerd aansluiten.



veel plezier nog met je accu vervangen



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved