Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '110cc of 125cc ???' (ID 8559).
De reply is geschreven door scania (UserID 1494) op 6-4-2003 16:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N
Ben hetn iet helemaal eens met wilbert met zijn stelling je kenbeter 70cc opvoeren dan 100 en dat zou harder gaan.
Toevallig kwam lude laatst met het idee om bij een cilinder, waar de bus eruit kan, daar een ideale cilinder voor te ontwerpen. Als je deze dan dus zo perfect mogelijk maakt ken je volgens mij megasnelle cilinder maken.
(en cilinderbus maken kan, me vader wou er een gaan maken om inme 125 athena te bouwen, maar dat doen we maar niet, knap de autisa wel op. Hij heeft btw wel een keer zo een 70cc gemaakt..)
Humm, ik wil leren draaien en vrezen
laat ik het anders zeggen dan,
ik denk(mijn mening dus) dat je een 70cc harder ken laten lopen met minder werk.
ik denk dat je een 80 blok neem om relax te kennen rijden,en niet om hard te kennen rijden.
ik rij nu dus met die 110 euro(98cc) met een 26mm carb,en ik heb alle spullen nu liggen om hem weer lekker "standaart" te maken:
80cc
18mm
ik ben van mening dat dat nog het aller beste rijd,omdat je een 18mm carb het beste ken afstellen,en dat de combinatie is waarmee die brommers standaart zijn gelevert,
en nogmaals: ik heb nog nooit top snelheid gereden,koppel is voor mij belangrijker.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved