Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'KTM 360 probleem!!!' (ID 51261).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 7-8-2008 1:13.

Revisie is ook wel een beetje kort door de bocht!
Ook met een zuiger die aan vervanging toe is gaat hij niet zoveel langzamer lopen (zal eerder een keer vast lopen dan dat het minder toeren gaat draaien). Keerring lek geeft mooie rookpluimen en veel gesmeer bij de uitlaat (is volgensmij ook niet het geval). En zoveel speling op de lagers dat hij door de trillingen niet meer op toeren kan komen lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk.

Kijk je powervalve gedeelte na! (of wat voor systeem er ook op zo'n ktm zit). Ik weet niet of je er een klepje los kunt halen zodat je hem kunt zien ofzo, maar zorg iigv dat je kunt controleren of hij daadwerkelijk open gaat.

Tot dat hij "smoort" lijkt hij wel aardig te lopen, dus afstelling zal ook nog wel meevallen.

Het is net of hij hem begrensd, en het enigste mechanische wat ik kan bedenken en de zelfde symptonen geeft, is het powervalve systeem.



oja, voordat je begint aan je revisie, ga langs een crosszaak en laat hun er is op rijden. Kan je een hoop geld schelen.

Revisie van zo'n blok kost zo'n beetje:
45 euro pakkingen
160 euro zuiger
50 euro krukaslagers
en voor de rest reken maar op zo'n 15 euro per lager/keerring als je het besteld bij een cross zaak .zelf bestellen bij een lagerfabrikant scheelt erg veel, maar meestal zijn het apparte lagers en keerringen. Als je het zelf doet zul je grofweg op 300 euro komen wil alles een beetje meezitten. zo niet, veel meer.


Dit bericht is gewijzigd door Harold op 7-8-2008 om 1:19 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved