Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Honda mb-> teveel stroom' (ID 51247).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 6-8-2008 13:50.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

zo'n zwart ding heb ik..maar mn accu is gloednieuw dus die kan niet kapot zijn..

maar bij een mb werk het even anders dan bij een auto ofzo he..

hier splitst de stroom zich volgensmij op in 2 banen..:

1 baan gaat naar de spannings regelaar, accu, remlicht, knipperlchten en dashboard..dit werkt ook allemaal als de moter niet loopt en je de brommer op contact zet..

en de andere baan gaat naar de koplamp en achterlamp..deze doen het dan ook alleen maar als de moter loopt..niet als hij alleen op contact staat, de rest (zie baan 1 hier boven) hoort het te doen als hij op contact staat.

dus volgensmij moet je zowel spanningsregelaar voor baan 1 hebben, en lichtweerstand voor baan 2..ik ga nu ff naar de bromboer..kijken wat die er van zegt..


Met die eerste baan bedoel je volgens mij je gelijkspanningscircuit. Met 'spanningsregelaar' bedoel je dan waarschijnlijk je gelijkrichter. Inderdaad sommige lichten werken als je motor niet draait, op de accu dus. Maar als je accu stuk is zal bij het draaien van de motor deze verlichting ook werken, de accu is enkel een buffer en werkt als een condensator.

In die tweede baan, het wisselspanningscircuit, moet wel degelijk een spanningsregelaar zitten (jij hebt geen roze draad dus nieuwe type)...heb je die wel ?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved