Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cylinder yamaha dtr.' (ID 51158).
De reply is geschreven door zwarte-beuner (UserID 12390) op 2-8-2008 0:00.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb zelf alle 4 de cilinders thuis liggen, maar alleen met de polini en de airsal gereden.
De malossi cilinder is het mooiste afgewerkt.
Dan komt de polini en dan de eurokit (airsal) en de athena.
De eurokit en de polini zijn meer koppel cilinders, maar de polini cilinder maakt wat meer toeren dan de euroki.
Zelf ben ik goed te vreden over de polini cilinder.
Zelf heb ik met de eurokit 92km/h gehaald en met de polini 94 km/h.
Dit was met een koppel uitlaat en dan tandwiel verhouding 15/46.
Met een 16mm carb.
En met 12/46 reed die nog zo'n 75/80 km/h maar trok wel goed op.
Dit was wel met een 5 versnellings bak.
Wat ook een nadeel van de eurokit is , is de zuiger die 3 ton weegt.
Het is bijna een blok aluminium.
En van de polini is een heel stuk lichter (en ook extra spoelpoorten aan de zijkant van de zuiger).
Ook kan je de polini cilinder weer opnieuw honen(2x).
Misschien heb je hier ook iets aan: http://www.brommerforum.nl/showtopic/45928/1
wtf hoe kan jij een 15 t opje dt krijgen, ivm je kopp drukstift, en ik denk dat die versnelling een heel verschil maakt omdat, Ik met de malossi met moeite 85 haalde.
PS ik zit meer te denken tog aan een 80 blok alleen ik kan echt nergens een 110cc cilinder vinden, dat houd mijn nu nog tegen van daar dat ik nog voor 70cc zit te kijken
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved