Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'MB rijd achteruit' (ID 8526).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 5-4-2003 4:22.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn
loop niet zo op die sig te zeike.....jullie denken nu vast dat ie nazi ideejen heeft..maar das misschien wel net andersom...maja..
ik had ook dat mn brommer achteruit reed...toen had ik een MT spoel in mn tsx gezet...en toen sloeg ie alleen maar achteruit aan..
en met de binnenrotor wilde ie achteruit toen k de ontsteking te vroeg had staan..
zou de spoel doormeten/vervangen (shit was niet meer echt aan te komen dacht ik)
Eh, deze kerel heeft een Honda MB, daar kan je nog veeeeeeeeeeeeeeel voor vinden...
En ja, het ligt inderdaad aan je ontsteking.
Dat je kickstart omhoog KNALT, zie je niet veel bij de originele ontsteking, wel vaker bij binnenrotor.
Binnenrotor staat standaard al vrij vroeg (3mm voor het BDP), dus denk ik dat jij je ontsteking wat later moet zetten, de grondplaat een klein beetje naar rechts draaien.
Of heb je per ongeluk (of expres, hangt er vanaf wat je leuk vind) eens je vliegwiel laten vallen, dan kan je nl. vaak op zoek naar een nieuwe/andere...
En nog ff terug naar je kickstarter; dit noem je (ja, hier is over na gedacht
) TERUGSLAG, en dat is SLECHT voor je kickstart-as en pedaal.
Ik weet niet hoe fijn-gevoelig je voet is, en of je er een beetje gevoel voor hebt, maar je kan je plof het beste starten door eerst de zuiger zo ver mogelijk op het BDP te krijgen door zachtjes op je pedaal te drukken en deze weer wat omhoog te laten komen, en dan 1 krachtige kick.
Dit herhalen totdat 'ie loopt.
Zo start 'ie makkelijker, en (bij crossmotoren iig) voorkom je dat je je kickstartpedaal constant in stukken schopt (of je been breekt).
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved