Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'CR250 vragen' (ID 50814).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 10-7-2008 21:03.

Het is niet bepaald een motor om mee te toeren, laatstaan normaal straatgebruik. Een rit van 500 km op zo'n ding hou je ten eerste al niet vol (of je moet zowat dagelijks in de sportschool zitten). Na 200 km heb je het wel gehad.

Onderhouds intervallen zullen ongeveer het zelfde liggen tussen een cr en een crf (2 en 4 takt). Het zijn allebij competitie motoren, dus eigelijk niet voor straat gebruik. Dat houd dus in ongeveer om de 30 uur je zuiger vervangen (geld zowel voor de cr en crf gekgenoeg) om de 500 tot 1000 km je olie verversen (dus 2 van die ritjes van 500km en hij is nodig aan nieuwe olie toe). Na ongeveer 10 000 km zijn beide ook nodig aan een revisie toe. Bij de 2 takt zal het op dit punt goedkoper zijn dan bij de viertakt (inverband met dure klepen die dan vervangen moeten worden).

Lang volgas kun je met zo'n 2 takt niet, dus dat wordt alleen op binnenwegen rijden. Autoweg kun je nog een keer een stukje meepakken, maar een snelweg gaat je niet lukken (denk aan warmlopers/vastlopers, ergggg onconvortabel+ je zult nooit het volgende tankstation halen).

Kortom, straatgebruik kan, maar niet zoals met een gewone motor. Je heb nogal wat beperkingen. Voor de binnenwegen in een straal van 25 km rond je huis is het leuk speelgoed.

Ik raad je aan om voor een ander model te gaan wat meer geschikt is voor straat gebruik. Een xr650 bijv of ktm lc4 husqvarna 610 of een rs250 /125 als je echt geen 4takt wilt(is dan wel een racer maar wel geschikt voor straatgebruik). Dezen zijn misschien ook nog is terug te voeren, kun je met de cr wel vergeten (mengsel kun je dan nooit optimaal houden, dus nog meer beperkingen(warmlopen)).


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved