Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'CR250 vragen' (ID 50814).
De reply is geschreven door Erik 39 (UserID 11464) op 10-7-2008 18:41.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
al eens een gasschuifbegrenzing gemonteerd?

ik vind het niks. beter doe je prop in uitlaat.

owja en met 4 takt kan je remmen op de motor, en wat meer koppel onderin.

je kan niet ver komen met zo iets. er zit geen reserve op dus benzine peil goed in de gaten houden.

tanken zijn klein en ze zuipen voor 2.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 10-7-2008 om 17:59 uur.

Idd, dit leek me het probleem.

qua afstand bedoelde ik meer: Kan je met een SM gewoon 500km op een dag rijden als je aarsch het volhoudt, of niet? Dat zoiets zuipt snap ik.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistash
1. Na 20/25 uur is ook bij een "gewone" cr250 het beste eraf hoor.
Dit snap ik, maar waarom wel bij een CR250 en niet bij een RS250?)
3. Dagelijks gebruik van een cr250, onderhoud is veel hoger, veel hoger verbruik, als 4-takt. Zou het niet doen. Het aan/uit karakter van een 2-takt, lijkt mij niet fijn voor dagelijks gebruik, al helemaal niet voor langere ritjes.
Dit was de vraag, WELK onderhoud?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Voordelen 4t?

Alles slijt minder.
Mooier geluid (moet je van houden)
Op 25KW toch even veel vermogen als een 2takt, dus dat boeit allemaal geen reet.
Koppel.
Verbruik.

Koppel is niet zo erg, het geluid vind ik juist erg tegenvallen van een 4-takt, hou ik dus niet van, en verbruik tja..

Verschil is dat een jonge 4takt zo 5000euro kost, en een 250 nog geen 2000. Een XR ofzo begin ik niet aan, vind ik niks.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
Waarom zou je hem begrenzen, als die op kenteken maar <25kw is.

Omdat het niet legaal is. Mocht ik brokken maken heb ik een probleem.. Het begrenzer met een soort van verwijderbare prop is dus het beste?


Dus nog even de vraag:
Wat zijn nou de duidelijke verschillen in onderhoud van een CR250 / CRF250/450 (dus 2- en 4takt) bij dagelijks gebruik?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved