Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Polijsten' (ID 22).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 27-4-01?14:55.
Het is niet zozeer dat de snelheid groter word maar meer de doorlaat.
Ik denk dat je het spijltje bedoelt tussen je membraam en je charter. Die ziet er om de in-stroom snelheid te vergroten, als je namenlijk het oppervlak verkleint, vergroot je automatisch de snelheid. Een hoge instroom snelheid is goed om een goede vulling te verkrijgen.
Aleen omdat het mengsel nouw eenmaal een bepaalde massa heeft en de kracht(lees druk) die nodig is om het mengsel aan te zuigen gelijk blijft heeft het mengesel een maximum versneling.
Nauw, wat gebeurt er dan als je in hoge toeren komt, de tijd dat de inlaat openstaat wordt kleiner en hoeveelheid mengsel moet sneller door de inlaatpoort. parradox aangezien er een max. versnelling is.
Wat je dus wilt is een grote inlaat poort bij hoge toeren en een kleine bij lage toeren, alleen die bestaan zover ik weet (nog) niet.
Wil je een cillinder tunen voor hogetoeren dan kan je het wandje er tussen uit halen of dunner maken. Maar wil je rustig toeren in het midden gebied dan raad ik je aan om er niet te veel aan te doen.
Dit verhaal geld trouwens voor alle poorten in je cilinder. Je wil hebben een zo hooginstroom snelheid bij een zo groot mogelijke vulling. Probleem is alleen dat je moter niet op een toeren tal blijft. En er een tijds factor mee speelt.
Je kan dit ook duidelijk zien in bestaande cilinders, neem eens een orginele cillinder. Daar zitten zulke kleine gatjes in dat het gewoon niet mogelijk is om hoge toeren te maken. Leg naast zo'n orgineel een snelle cilinder dan zal je al direct zien dat alle poorten veel groter zijn. Leg je er een hoog toerige merk cillinder als malossie naast dan zul ook zien dat de inlaat een groot gat is ipv twee sleuven.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved