Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 32' (ID 50349).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 29-6-2008 23:36.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kookpunt heeft weinig met de buitenthemperatuur te maken.
pruttel wordt vooral warm van de wrijving tussen de schijf en blokken.

verder is dot 5.1 op siliconenbasis en dus minder slecht voor je rubbers , maar het mengt niet met water. waardoor je na verloop van tijd een deel water los in je systeem krijgt ipv gemend remvloeistof/water.

en aangezien water kookt bij 100 graden kun je vrij gemakkelijk fadende remmen krijgen.


dat is 5.1, maar gwn 5 is niet te gebruiken, dan gaan je rubbers naar ze grootje

EDIT: en in een honda mb hoort geen 5.1, dus gwn dot 3 of 4 inmikken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777

In het kort:

50cc standaard, andere uitlaat, welk merk? en hoe hard?

70cc, met die uitlaat, hoe hard?


mvg, stephan


bij een puch heb je niet echt 50cc of 70cc uitlaten, dus gwn een snel pijpje kopen en dan wat sterkere (licht blauwe) veertjes in je koppeling doen.
met std 50cc gaat dit 60 (met 15mm carb)
en met een 70cc ga je 70.
met een goede kop en netjes afgestelde onsteking, en iets beunbewerkte carters ga je ruim 75.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
hey

ik heb een vraag over de am6 onsteking
hoe kan je zorgen dat de vonk beter word?
want mijn vonk is nou slecht. en loopt de brommer ook nie optimaal

groete koen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
zit er ergen iets wat de zelfde funtie doet als contact punten en dat je dat kan afstellen of moet je dan een hele nieuwe ontsteking hale?


zitten geen contactpunten op, maar een cdi (die electronisch het tijdstip regeld)
je kunt nix aan je ontsteking veranderen behalve het onstekingstijdstip overal vervroegen/verlaten over het hele toerenbereik (dmv het verdraaien van grondplaat) alleen zit deze bij am6 vast en hoef je hier dus niet aan te zitten.

wat je kunt doen om je ontstekingspoel/bobine/vliegwiel testen door een boutje(M4) in je bougiedop te doen en kijken hoelang de vonk is die hij trekt naar je blok/cilinder/kop toe --> dit moet wel meer dan een halve CM zijn, anders moet je denken aan het uitwisselen van de bobine, ook kan de cdi de boosdoener zijn (vervang ook gelijk bougiekabel)
het meestal trekt de vonk zoon 7mm, en het max wat ik heb meegemaakt is 1CM.

succes


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-6-2008 om 23:44 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved