Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Kleur 2T olie' (ID 50621).
De reply is geschreven door Tycho (UserID 13865) op 29-6-2008 17:18.
er zit zeker wel verschil in soorten olie, wat mathijs al zegt full-syntetisch en half-syntetich.
Castrol TTS=full-syntetisch, Castrol TTX=half-syntetich.
Zelf gebruik ik altijd TTS, het rookt niet te veel rijd gewoon goed
TTX is wel goedkoper, 4 a 5 euro de liter
TTS is van 8 a 10 euro de liter.
prijzen zijn verschillend.)
Half synsetich houdt in dat er minder mineralen in de olie zitten.
Voordelen van synthetische olie zijn:
*Een synthetische motorolie kan door de sterke smeerfilm dunner zijn, waardoor er minder weerstand in de motor optreedt en daardoor wordt het brandstofverbruik gunstig beïnvloed;
*Doordat een synthetische motorolie door de sterke smeerfilm dunner kan zijn, zal de olie bij de koude start sneller toevloeien naar de te smeren onderdelen, waardoor de motorslijtage sterk vermindert;
*De olie veroudert minder snel door gebruik;
*Het grote schoonhoudende vermogen van synthetische olie. Door veel geringere vuilafzetting blijft de motor langer in goede staat;
*Synthetische olie is thermisch stabieler . Dit betekent dat de olie langer en beter tegen zware belasting is opgewassen . Synthetische olie is bijgevolg uitstekend geschikt voor extremere belastingscondities;
*Door geringere wrijving een lager brandstofverbruik (zo'n 3 %);
*De slijtage bij koude start wordt zoveel mogelijk beperkt. Doordat synthetische olie ook bij lage temperaturen dun blijft, bereikt de olie direct bij de start ook de cilinderkop. Ook zal er hierdoor minder lawaai zijn in een motor met hydraulisch bediende kleppen.
Dit stond op internet
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved