Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'imi vs. merk' (ID 8451).
De reply is geschreven door Hans F (UserID 1202) op 2-4-2003 18:44.
Groot verschil is de kwaliteit van de spoelkanalen (dus afwerking, radiusen etc.). Poortvorm, timingen. En nog veel meer.
Het is niet voor niets dat er bij de race vooral gebruik gemaakt wordt van GT4 cilinders voor nsr. De kwaliteit van deze cilinders ligt veel hoger dan van de andere cilinders die te koop zijn.
Of je het verschil er uithaald is een tweede, en ligt ook grotendeels aan de rest van je setup.
Welke cilinder het snelst zal zijn na tuning ligt er bv. ook aan waar de poorten liggen. Mischien liggen ze wel compleet verkeerd en is er niks aan te doen om het te verbeteren.
Joost? had dacht ik ooit eens berekent dat een malossi cilinder voor mb/t bijna perfect was. Dus dat alle poorten gewoon goed op elkaar afgestemd zijn qua opp. en timingen.
Kwaliteit zuiger verschild ook. Verder zit er bij andere cilinder dan Honda cilinders ook een cil. kop bij. Hier kunnen natuurlijk ook heel veel verschillen tussen zitten.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-4-2003 18:46
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved