Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'revisie van kreidler' (ID 50273).
De reply is geschreven door k--k (UserID 16458) op 11-6-2008 19:06.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Lekken bij de trapas rechts; Ingesleten groef door keerring, afdraaien en kleinere maat keerring monteren / versleten lagerbus, nieuwe lagerbus draaien, op maat ruimen
Lekken bij trapas links; Versleten O-ring tussen schakelas en trapas, oplossing; Dikkere o-ring, extra groef bij draaien en een 2e o-ring monteren.
Lekken van de schakelas; Lagerbus versleten, o-ring versleten, oplossing; Nieuwe lagerbus draaien, op maat ruimen, dikkere o-ring, en extra groef draaien en extra o-ring monteren.
Koppeling; Koppeling opnieuw uitshimmen, het puntje op je koppelingsas moet gelijk staan met het streepje op je carter als de stift tegen je diafragmaveer begint te drukken. Verder moet in de eerste tandwielas een 6mm kogel zitten tussen beide koppelingsstiften.
De diafragmaveer moet met 3 x M6 bouten vastgezet worden, allemaal aandraaien, en allemaal 2 slagen (720 graden) losser dan vast gedraaid worden. De juiste olie is ook belangrijk; SAE W80 van Kroon-oil.
Kortom; Waarschijnlijk is je blok niet echt goed gereviseerd, anders had hij ook niet gelekt en was je koppeling goed geweest. Dit is een specialistisch werkje, weet waar je mee bezig bent.
Bij het loshalen van je carters doe je er verstandig aan om je krukas ook opnieuw uit te shimmen. Hiervoor is een speciale trekker nodig.
Gebruik NOOIT vloeibare pakking, hierdoor knijpen je lagers stuk en ben je verder van huis.
hoe draai je een extra groef bij de trapas links. Wat is uitshimmen?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved