Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha DT - vast' (ID 8413).
De reply is geschreven door YAMAHAFREAK (UserID 1224) op 1-4-2003 18:20.

altijd goede kwaliteit zuigers monteren. geen imitatie van 10 euro. en natuurlijk goeie olie gebruiken. dat scheelt al een hoop ellende
Blok splitsen:
- Blok demonteren (carburateur demonteren, kabelboomstekker loshalen, oliepompkabel loshalen, schakelpedaal demonteren, vliegwielkap loshalen, ketting demonteren 3 ophangbouten loshalen, cilinder+kop demonteren))
- olie aftappen (mag ook in gemonteerde toestand) dmv van aftapplug aan de onderkant losdraaien
- voortandwiel demonteren
- vliegwiel demonteren mbv vliegwieltrekker (kost iets van 8 euro bij brommerzaak)
- kickstarter demonteren
- koppelingsdeksel loshalen
- koppeling loshalen (pas op voor de pen en kogel die r aan 1 van beide kanten uit kunnen donderen)
- primair tandwiel loshalen (dikke pen door drijfstangoog om de boel te blokkeren)
- alle boutjes die tegenkomt losdraaien en onthouden waar ze zaten. (boutjes bij bijbehorende onderdeel leggen)
- blok uit elkaar halen (met plastic hamer tegen carterhelften tikken
- alles schoonmaken en zonodig vernieuwen/reviseren
- alles weer demonteren.
hier ben je wel ff mee zoet. als je weet wat je moet vernieuwen zorg dan dat je dat in huis hebt. dat geld ook voor spullen voor demonteren en schoonmaken. dan kost het allemaal minder tijd.
maak zonodig foto's zodat je weet hoe het in elkaar zat.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved