Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Kawasaki Z400' (ID 8334).
De reply is geschreven door YAMAHAFREAK (UserID 1224) op 31-3-2003 21:05.
hmm
das denk ik 1 van de laatste kawa's van die serie. weet t niet zeker. zeker een 4klepper? (2 kleppen per cil.) met 1 nokkenas zo te zien?
je weet dat bij een 4takt elke cilinder per 2 omwentelingen 1 vonk krijgt?
verder is r ook wel elektronische ontsteking voor te krijgen.
ben je r al achter hoe je de kleppen moet stellen?
bij sommige motoren uit die tijd gaat dat met hele irritante klepstelplaatjes die je met speciaal gereedschap tussen de nokkenas en de klepstoter moet stoppen
andere hebben gewoon een stelboutje.
hydraulische (zelfstellende) klepstoters kenden ze toen nog niet
verder zou je ff een automotorklassiek ofzo moeten kopen want daar staan van die wondermiddeltjes in (of een klassiekergarage ofzo bellen -CHclassics in Tiel bv- voor info) waar je oude keerringen weer soepel mee kan maken.
is heel simpel
wondermiddel met olie in blok kieperen, stukkie heel rustig mee rijden (km of 25) of de hele middag stationair laten draaien op de oprit, wondermiddel+olie aftappen en nieuwe olie in t blok doen.
en natuurlijk nieuw oliefilter monteren.
bij dit soort oude (niet gereviseerde) blokken mag je best wat geld uitgeven om ze weer 'wakker te schudden' dan blijven ze namelijk langer heel
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved