Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'CB50j doet moeilijk.' (ID 49982).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 26-5-2008 17:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijsperdok
Het moeilijk starten is de bougie. die is vies of stuk en dus vonk hij niet goed genoeg. Hij verzuipt als je gas geeft omdat hij het mengsel niet aan kan steken omdat de vonk te zwak is. Als hij het mengsel niet altijd aansteekt verbrand het in de uitlaat en dus krijg je ploffen. Je moet hier niet te lang mee rijden. Omdat er dan allemaal kool in de verbrandingskamer gaat vormen.

Dus even met verstand je bougie gaan verwisselen!


Heb net bougietje verwisseld, draad wil nog wel. Maar het probleem is niet verholpen.
En rijden doe ik er toch niet mee, want hij loopt zo bagger, ik kan sneller fietsen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Als je er echt zo tegenop ziet om de bougie te vervangen (wat ik me voor kan stellen) zou je ook eerst even de bobine kunnen doormeten, misschien een slechte massa ofzo.

Waarde's zou ik even niet uit me hoofd weten, ik meen 1,6ohm weerstand, maar daarvoor moet je maar ff zelf in je online werkplaats handboek kijken :P

Bougie is denk wel het meest aannemlijke, als er iets van het een op het andere moment kapot gaat is het wel de bougie, oorzaak daarvan is -naar mijn weten- een slechte bobine.
Dus als die echt bougie's gaat vreten is je bobine gaar.

Kromme of ingesleten klep(pen) kan natuurlijk ook, of idd, een vuiltje in je carb. ( volgens mij is een vuiltje in de luchtsproeier de oorzaak van dit soort kwaaltjes, slecht stationair lopen enzo. )

Maar aangezien je de carb. al hebt schoongemaakt, zou ik het ook zoeken in de ontsteking.

Timing light is idd altijd een makkelijk stukje gereedschap.
Ken je zo zien of de bougie vonken overslaat of de ontsteking helemaal verkeerd..


Ik ga morgen even de bobine doormeten. De bougiekabel, weet je ook hoeveel weerstand deze moet hebben?
Dat de kleppen ingesleten zijn lijkt me sterk, het blok heeft op 20k kilometer een grote beurt gehad, toen zijn alle kleppen opnieuw ingeslepen, cilinder gehönt, nieuwe zuiger/zuigerveren in gekomen. Nu staat er nog maar 27k op de teller.
En uberhaupt, kromme kleppen gebeurt toch gelijdelijk aan? Niet van het een op het andere moment toch?
Naja. hardstikke bedankt, ik kan weer even verder prutsen, heb weer wat te doen.

En mocht dit het probleem niet oplossen, moet toch de kop er maar af.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved