Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'hoe tune je orginele cilinder' (ID 8325).
De reply is geschreven door DaveTSX (UserID 683) op 30-3-2003 1:56.

uitlaatpoort mag 67,5% van de boring, gemeten vanuit de cillinder en dus niet op de poortmap (anders zou ik er nu VER overheen zitten met mijn 35mm poort op poortmap in een 47mm cillinder).
Uitlaatpoort kan je in stapjes omhoog leggen en kijke hoe het resultaat word. Doe bijvoorbeeld 2 voetpakkingen of 3 ofzow, doe steeds uitlaatpoort stapjes omhoog totdat ie slechter gaat, haal de overige uitlaatpakkingen onderuit, zodat je poort weer lager ligt, en dan is het goed. Dan maak je je poort dus ook max breed, 67,5% van boring dus, misschien moet je ook nog zuigerveerslotje verdraaien (bij airsal 70cc van tsx iig wel). Zorg dat ie netjes bovenin breed is. Spoelpoorten nix aan doen omdat die gericht zijn en je dat snel verneukt. Inlaatpoort kan je wat breder maken/naar beneden halen, of een stukje van je zuigerhemd afhalen. En alles wat mooier afwerken.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved