Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '4takt opvoeren' (ID 49606).
De reply is geschreven door Uncle BLAM (UserID 10001) op 12-5-2008 0:43.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


een spuitstuk? spRuitstuk bedoel je! bij een 4-takt wil het nog wel eens nut hebben, om je inlaatkanaal IETS kleiner te hebben dan je carb, hierdoor gaat namelijk je mengselsnelheid omhoog, wat een hoop voordelen heeft. dus spruitstuk uitboren heeft al geen zin, zonder er een grotere carb op te zetten, dus dat is stierepoep.

Ontgrensde cdi zou kunnen, maar valt niet byzonder veel mee te winnen, zeker niet op een verder standaard ding.

Op je uitlaat zal hij, zoals Mopar al zegt, niet begrensd zijn i.v.m. het verbranden van de kleppen,

Blijft alleen nog je inlaat, je ontsteking, en je distributie over.

Voor beginners is het aan te raden om van je ontsteking en distributie af te blijven, komt best nauwkeurig, kun je beter laten doen door iemand die er goed bekend mee is.

Maar waarschijnlijk zit er gewoon een begrenzing (kleinere doorlaat) in je luchtfilter ergens. ga daar eens zoeken.



dan blijft er idd weinig over

een begrensde CDI wordt over het algemeen het meest bij nieuwe viertakt brommers toegepast, maar dat wil niet zeggen dat er verder geen andere begrenzers in zitten

een cb50 is wel degelijk ( volgens de officiƫle gegevens ) begrenst op de uitlaat, het buisje in de uitlaat met een doorlaat van 10mm vanaf het spruitstuk tot in de demper is ervoor om de snelheid/toeren te begrenzen

( het kan zijn dat het systeem van verminderde doorlaat later alleen in de demper is toegepast )

hoe minder gassen uit de cilinder gaan, hoe minder vers mengsel er in kan komen

het meeste vermogen haal je uit een viertakt met een uitlaat met de juiste diameter, lengte en vorm
te groot kan je ook vermogen of koppel kosten


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved