Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder tunen...' (ID 49591).
De reply is geschreven door farmer tuning (UserID 15893) op 5-5-2008 23:28.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
he farmer tuning,

volgensmij zou je zelf eens moeten beginnen met een boek lezen. Denk maar niet dat 2 takt tuningsboeken lezen geen nut heeft. Integendeels zelfs !

En je noemt wat waardes, 60 graden, 200 graden, 67%... je moet natuurlijk wel weten wat z'n doel is met die cilinder.

en polijsten van je carter is nog niet bewezen dat dat beter is..

en scherp maken van je spijltjes in je cilinder is ook nog niet bewezen wat beter is..

En je spoelpoort-gangen onderaan je cilinder groter maken? ehm dat zou ik maar niet (zomaar) doen als ik jou was...




edit:

arjan 50: lees mijn faq anders even. Dat zal je iig al eindje op weg helpen.

http://www.apriliafo...um_docs/wiskunde.rtf

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 5-5-2008 om 19:46 uur.



als jij ook eens leest wat ik zeg en niet zomaar lult. en iets scherper maken helpt wel degelijk. een bot zwaard gaat toch ook nergens doorheen. denk daar maar over na. en die met die 60 graden is dat je spoelers in je zil meestal 60 graden laager liggen als de uitlaat poort. en onderaandevoet kan je het folume gewoon vergroten. dus de voorste wat groter als de achterste. en alles netjes afwerken. dan nog wat er al gezegt is in de praktijk leer je meer waar denk je dat die boeken op gebasseerd zijn. en van fouten leer je ook. en voor de meeste cil geldt egt wel een max van 200 graden uitlaat poort anders hou je niet genoeg compriesie afstand over. en die 67% is lei draad het verschilt per cil hoever je kan gaan. maar meestal ga ik niet verder als 67%. zo genoeg uitgelegd. he jonge

en wie zegt dat ik het over polijsten had. mooi niet dus flowen is heel wat anders. nog iets die maten en grades zijn lei draden en meestal is dat een max van een cil in praktijk valt het altijd anders uit. heb je nog wat te klagen hoor ik het wel

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 5-5-2008 om 23:31 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved