Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda mt 12V' (ID 49534).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 2-5-2008 15:42.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
@ cryvahoc, hij geeft onbelast iets van een 40V, bij 8k toeren,
stationair geeft hij rond de 12V
ik heb er een spanningsregelaar van een mtx tussengezet , zoals ik bij al mijn andere mtxen deed, daar werkte het gewoon prefect, maar bij deze krijg ik dan stationair maar 6V en bij 5k toeren branden de ledjes dan maar. en ze branden dus ook door.
wat ik gebruik zijn gewone spanningsregelaars van mtx-r brommer. grijze blokjes dus, het werkte goed bij de andere maar op de mt niet

Mvg


Mischien moet je dan toch een accu plaatsen als 'buffer', dat heb ik ook op mijn CB50. Als hij onder een bepaald toerental komt, waar hij te weinig stroom leverd, neemt de accu het over. Aangezien het voltage belast nog al eens wil zakken tov onbelast, lijkt me dat een goede oplossing. En als je dan weer boven het toerental komt, laad je de accu automatisch weer op met het stroom wat hij anders niet nodig heeft en dus vernietigt.

Ik heb samen met mijn vader een electrisch schema gemaakt voor de ombouw van de CB50 van 6 naar 12 volt, ik begrijp dat het geen MT is, maar het principe er achter is aardig het zelfde.
Als je wilt kan ik hem even uploaden en hier neer zetten. (als je dan zelf ook denkt dat je er iets aan hebt)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
je hebt geen 12volt nodig voor een led achterlicht dat is het enige dat ik zeg
ik heb verder geen zin om je hele zeikverhaal te lezen, cuz ur boring...


Ik had het helemaal niet over je 12volt-led gebeuren, maar om de reden waarom je een brommer van 6 naar 12 volt om zou willen bouwen.
Zoals ik dus al zei, je hebt er de ballen verstand van, dus zeg gewoon niets.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 2-5-2008 om 15:43 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved